fbpx

Role na stronie czyli jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem.

with Brak komentarzy

Role na stronie, jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem

Co powstrzymuje Cię przed delegowaniem? Założę się, że jest to obawa przed udzieleniem dostępów i haseł do kont na Facebooku, Youtubie czy LinkedIn. Moi klienci też mieli takie obawy, tymczasem zupełnie niepotrzebnie.

W większości kont w mediach społecznościowych czy CMS-ach (System Zarządzania Treścią, np. WordPress czy Squarespace) można bezpiecznie udzielić uprawnień i odpowiednio je ograniczyć. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w tym artykule.

 

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem na platformie WordPress?

 

  1. Zaloguj się na swoim panelu i z menu po lewej stronie wybierz „Użytkownicy”, a następnie: „Dodaj nowego”.

jak nadać role na stronie WordPress

 

jak nadać rolę na stronie WordPress

 

2. Wypełnij wymagane pola, takie jak imię i adres e-mail, oraz ustal hasło dla nowego użytkownika.

uprawnienia na stronie WordPress jak nadać

 

3. Ustal rolę, jaką ma pełnić na stronie.

Nadawanie uprawnień do strony na WordPressie

 

Oto krótki przegląd dostępnych ról i uprawnień, jakie możesz nadać swojej wirtualnej asystentce, która wkrótce zaopiekuje się Twoją stroną WWW:
  • Administrator  to najszersze z uprawnień, ma dostęp do wszystkich dostępnych funkcji, m.in. może nadawać uprawnienia innym osobom.
  • Redaktor – może publikować wpisy i zarządzać nimi, jak również wpisami innych autorów.
  • Autor – może publikować i zarządzać wpisami swojego autorstwa, a także wysyłać na serwer pliki.
  • Współpracownik – może pisać i zarządzać swoimi wpisami, ale nie może ich publikować; nie może również wysyłać na serwer nowych mediów.
  • Subskrybent – może czytać komentarze, komentować, otrzymywać newslettery itp., ale nie może np. pisać własnych tekstów.

 

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem na Facebooku?

 

  1. Wejdź w „Ustawienia”, a później wybierz „Role na stronie”.

jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem na FB

 

   2. Następnie w zakładce „Przypisz nową rolę na stronie” wpisz e-mail i ustal, jaką ta osoba ma pełnić rolę.

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem na Facebooku

 

  • Administrator – może zarządzać wszystkimi aspektami strony, w tym: publikować i wysyłać wiadomości w Messengerze w imieniu strony, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, publikować na Facebooku materiały z Instagramu, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy, wyświetlać statystyki i przypisywać role na stronie. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze i usuwanie ich, wysyłanie wiadomości Direct, synchronizowanie informacji kontaktowych firmy i tworzenie reklam.
  • Redaktor – może publikować i wysyłać wiadomości w Messengerze w imieniu strony, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy, publikować na Facebooku materiały z Instagramu i wyświetlać statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze i usuwanie ich, wysyłanie wiadomości Direct, synchronizowanie informacji kontaktowych firmy i tworzenie reklam.
  • Moderator – to osoba, która może wysyłać wiadomości w Messengerze w imieniu strony, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy oraz wyświetlać statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze na Instagramie, wysyłanie wiadomości Direct i tworzenie reklam.
  • Reklamodawca – tworzy reklamy, sprawdza tożsamość autorów postów i komentarzy oraz wyświetla statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, może tworzyć reklamy na Instagramie.
  • Analityk – to uprawnienie pozwala sprawdzać, który administrator utworzył post lub komentarz, oraz wyświetlać statystyki.
  • Niestandardowa (własna) – są to uprawnienia według wykonywanego zadania, to znaczy, że ta opcja pozwala przyznać każdej osobie tylko taki dostęp, jakiego potrzebuje do pracy. Po wybraniu tego wariantu Facebook sam poprowadzi Cię przez konfigurację.

 

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem w MailerLite?

 

  1. Na swoim koncie w MailerLite kliknij strzałkę obok ikonki profilu oraz zakładkę „Użytkownicy”.

Role na stronie MailerLite

 

2.Następnie wybierz „Dodaj nowego użytkownika”.

Role na stronie MailerLite jak nadać

 

3. Wpisz adres e-mail i określ rolę nowego użytkownika na stronie.

jak nadać role na stronie MailerLite

 

  • Administrator – to uprawnienia właściciela konta, osoba z takim zakresem uprawnień może wykonywać wszystkie czynności na koncie, łącznie ze zmianą danych płatności itp.
  • Menedżer – ma pełny dostęp do obsługi konta, ale nie może nadawać uprawnień, eksportować subskrybentów, nie ma również  dostępu do rozliczeń.
  • Widz może przeglądać tylko raporty.
  • Księgowy ma dostęp tylko do rachunków.
  • Użytkownik niestandardowy – możesz wybrać sekcje swojego konta, do których użytkownik powinien mieć dostęp.

 

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem w MailChimp?

 

  1. Po zalogowaniu się na swoim koncie w MailChimp kliknij strzałkę przy logo swojego profilu, po prawej stronie w rozwiniętym menu wybierz „Profil”.

Uprawnienia do zarządzania kontem w MailChimp

 

2. Następnie wybierz „Ustawienia” i „Użytkownicy”.

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem w MailChimp

 

3. W oknie, które się otworzy, kliknij „Zaproś użytkownika”.

Uprawnienia do zarządzania kontem w MailChimp jak nadać

3. Wprowadź dane nowego użytkownika i wybierz uprawnienia, jakie chcesz mu nadać.

Role na stronie w MailChimp

 

Uprawnienia jakie możesz nadać to:
  • Administrator – dysponuje pełnym dostępem.
  • Menedżer – ma pełny dostęp, oprócz fakturowania, zarządzania użytkownikami i eksportu listy.
  • Autor – ma możliwość edycji kampanii i formularzy automatyzacji, nie może natomiast wysyłać kampanii.
  • Widz – może tylko przeglądać raporty.

 

Jak zaprosić do zespołu w Asanie i udostępnić projekt? 

Zaproś do zespołu:

  1. Zaloguj się na swoim koncie i w menu po lewej stronie wybierz „Invite People”.

Asana jak dodać osoby do zespołu

 

2. Następnie wprowadź adres e-mail osoby i określ, czy użytkownik ma mieć limitowany dostęp do konta.

Asana jak udostępnić projekt

 

Osoba, którą dodasz, będzie miała dostęp do całej Twojej firmy, czyli będzie członkiem zespołu. Ale możesz też udostępnić poszczególne projekty.

Na poziomie tworzenia nowego projektu określasz, dla kogo ma on być widoczny: dla wszystkich członków zespołu czy tylko dla Ciebie.

Asana dodanie osób do zespołu

 

Możesz też udostępnić link do projektu, klikając kłódkę z napisem „Share”, znajdującą się przy awatarze.

Asana udostępnianie projektu

 

Następnie skopiuj link do projektu i określ uprawnienia osoby.

Asana jak udostępnić projekt

 

Jeśli pracujesz z kimś nad danym projektem i tworzysz nowe zadania, pamiętaj, aby dodać osoby zainteresowane do obserwujących, wtedy dostaną one powiadomienia o nowych działaniach przy danym zadaniu.

Asana dodanie Followers do zadania

 

Jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem na YouTubie?

 

  1. Zaloguj się na swoim koncie na YouTubie, następnie kliknij ikonkę awatara po prawej stronie i wybierz „Ustawienia”.

jak nadać uprawnienia do konta YouTube

 

2. Następnie w okienku, które się otworzy, kliknij „Dodaj lub usuń menadżerów”.

Role na stronie YouTube

 

3. Otworzy się okienko z uprawnieniami do konta Google, wybierz „Zarządzaj uprawnieniami” – w okienku, które się otworzy, zobaczysz osoby, które mają uprawnienia do zarządzania Twoim kontem. Kliknij ikonkę w prawym górnym rogu.

 

zarządzaj uprawnieniami konto Google

 

4. Otworzy się okienko, w którym możesz podać adres e-mail i określić rolę, jaką ma pełnić dana osoba.

uprawnienia do zarządzania kontem Google

 

UWAGA:  Uprawnienia do zarządzania kontem na YouTube możesz dodać tylko wtedy gdy jesteś posiadaczem konta firmowego.  Możesz to sprawdzić tutaj 

Jak udostępnić projekt w programie Canva?

 

  1. Po zalogowaniu się na swoje konto z menu po lewej stronie wybierasz swój zespół.

Jak dodać członków zespołu w Canva?

 

2. Następnie wybierz „Wszyscy członkowie”  i wpisz adresy e-mail osób, które chcesz zaprosić do zespołu.

Jak zarządzać zespołem w Canva?Zaproś do zespołu w Canva

 

W Canvie możesz też udostępnić sam projekt. W tym celu w oknie otwartego projektu kliknij „Udostępnij” i wpisz adres e-mail osoby, której chcesz udostępnić projekt.

Jak udostępnić projekt w Canva?

 

WAŻNE! Jeśli jesteś w danym zespole i stworzysz nowy projekt, właściciel projektu lub zespół go NIE WIDZI, musisz udostępnić im projekt.

 

Jak udostępnić projekt w Canva?

 

 

Hasła dostępu – jak je udzielać bezpiecznie?

 

Do zarządzania hasłami dostępu najlepiej użyć jednego z narzędzi do przechowywania i generowania haseł. Ja korzystam z LastPass – to bardzo przydatne narzędzie do przechowywania i generowania haseł. Aby udostępnić komuś hasło do danej witryny, należy:

  1. Zalogować się na koncie w LastPass i w menu po lewej stronie wybrać „Sites”, następnie najechać na okienko wybranej usługi i nacisnąć ikonkę współdzielenia.

lastpass udostępnianie haseł

 

  1. W kolejnym oknie wpisać e-mail wybranej osoby i gotowe.

 

Lastpass udostępnianie haseł

 

Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny. Jeśli nadal masz wątpliwości, zapraszam do kontaktu.

16 - Role na stronie czyli jak nadać uprawnienia do zarządzania kontem.