Kurs “Biznes to TY” – recenzja

with Brak komentarzy

Kurs “Biznes to Ty – czyli jak zbudować solidny biznes online.

Iwonę Gruszkę pierwszy raz zobaczyłam na jednym z webinarów. Szukałam wtedy informacji o tym, jak dobrze wystartować z biznesem online – na co zwrócić szczególną uwagę, od czego zacząć, jak budować rozpoznawalność marki i dotrzeć do potencjalnych klientów. Właściwie nie miałam na myśli siebie i rozwoju swojego biznesu, ale chciałam zgłębić tę wiedzę pod kontem moich przyszłych klientów. Podczas webinaru Iwona wspomniała o kursie „Biznes to Ty”, w którym uczy krok po kroku całej strategii, jak wypromować siebie i swój produkt online, jak pozyskać klientów, jak wykorzystać do tego media społecznościowe. Dzięki kursowi można poznać techniki i sposoby dotarcia do klienta ogólnie i dowiedzieć się, jak zacząć, aby wszystko działało. Oczywiście od razu zdecydowałam się na udział w tym kursie.

 

Kurs składa się z sześciu modułów, w każdym z nich są filmiki w jasny i spójny sposób przedstawiające wiedzę na dany temat. Do każdego modułu dołączony jest zestaw ćwiczeń. Ponieważ ćwiczenia są dość obszerne, model pracy wygląda następująco: tydzień pracy z kursem – tydzień przerwy na doszlifowanie wiedzy i nadrobienie ewentualnych zaległości. Iwona bardzo duży nacisk kładzie na jak najszybsze wcielenie zdobytej wiedzy w życie, dlatego do każdego z modułów dołączony jest zeszyt ćwiczeń, który możemy wypełniać w czasie kursu. Jednak to nie wszystko – w kursie tworzymy ankiety, grafiki, strony lądowania, przeprowadzimy wywiady z potencjalnymi klientami. To wszystko sprawia, że kurs jest przede wszystkim praktyczny i skuteczny. Cała wiedza przedstawiona jest natomiast w sposób jasny i konkretny.

 

Poszczególne moduły

Moduł 1

Klient jest najważniejszy! To moduł, w którym Iwona wyjaśnia, dlaczego takie ważne jest poznanie klienta lepiej niż on sam siebie. Moduł jest idealny dla osób, które jeszcze nie określiły, do kogo chcą kierować swoją ofertę, lub chcą zweryfikować tę wiedzę.

Określisz tutaj swojego idealnego klienta, zapoznasz się z jego problemami i potrzebami. Określisz jego płeć, wiek, miejsca, w których możesz go znaleźć i jak do niego trafić. Następnie przeprowadzisz dogłębną analizę jego potrzeb i skonfrontujesz swoje wyobrażenia z rzeczywistością – to pierwsze tak poważne ćwiczenie, a będzie ich więcej. Tu po raz pierwszy wejdziesz w interakcję ze swoim przyszłym klientem – dowiesz się, jak skonstruować kwestionariusz badania potrzeb klienta, jak poznać i mówić jego językiem, jak budować z nim więź. Znajdziesz tu wiele praktycznych informacji, a przede wszystkim czeka Cię dużo pracy nad ćwiczeniami. Jeśli planujesz wziąć udział w kursie, przygotuj sobie gruby zeszyt.

 

Moduł 2

To moduł, który skupia się na nas samych. Dowiesz się więcej o sobie – jak wpływasz na swoją markę. Dogłębnie przeanalizujesz, co Tobą kieruje, dlaczego robisz to, co robisz, co Cię motywuje, jakie są Twoje słabe i mocne strony, co Cię blokuje, jak postrzega Cię klient i jak chcesz być postrzegany. Poznasz proste programy graficzne, przy pomocy których będziesz w stanie stworzyć własne logo, tablicę marki. Dowiesz się, czym jest psychologia kolorów i jak je dobrać, aby były zgodne z Twoim przesłaniem. Zobaczysz, czym się charakteryzuje silna marka i jak budować więź z klientem i wzmacniać relacje.

 

Moduł 3

W tym module stworzysz propozycję rozwiązania problemu Twojego klienta. Będzie to prototyp Twojego produktu. Iwona pokazuje, jak sprawdzić, czy Twój produkt się sprawdzi, aby uniknąć straty wynikającej ze źle przygotowanej oferty. Do zaplanowania Twojego rozwiązania wykorzystasz myślenie projektowe i dostaniesz gotowy schemat działania.

Poznasz zasady tworzenia rozwiązania, przeanalizujesz na przykładach, jakich błędów unikać. Dowiesz się, jak przygotować ofertę dla klienta w zależności od tego, na jakim etapie biznesu jesteś – czy budujesz dopiero świadomość wśród klientów, czy może kierujesz nową usługę do osób, które już u Ciebie kupiły. Ustalasz, gdzie jesteś i opracowujesz strategię związaną z dalszym działaniem. Wybierasz formę i sposób prezentacji swojego rozwiązania (pdf, video; kurs, podkast). Zbudujesz szkielet i plan swojego rozwiązania, zapoznasz się z narzędziami, jakie możesz wykorzystać w planowaniu.

Dowiesz się, czym są ciepłe i zimne leady, czym jest lejek marketingowy. Poznasz też zasady tworzenia freebe, czyli produktu za zapis.

W ćwiczeniach stworzysz szkielet, zaprojektujesz grafikę i opracujesz treść na stronę lądowania – na tym etapie Twój produkt nabiera coraz bardziej realnych kształtów.

 

Moduł 4

Co zrobić, jeśli nie wiesz, czy Twój produkt się sprawdzi, czy będą chętni na jego zakup? Jak zebrać listę zainteresowanych? Jak badać zainteresowanie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w module czwartym. Może on rzucić zupełnie nowe światło na Twój biznes. Dowiesz się, czym jest MVP (jak stworzyć prototyp produktu), jak przetestować zainteresowanie produktem i jak w krótkim czasie i stosunkowo bez dużego nakładu pracy sprawdzić, ile osób będzie chętnych na jego zakup. Nauczysz się, jak stworzyć odpowiedni kwestionariusz, jakie pytania zadawać, aby uzyskać jak najwięcej informacji dotyczących sprawdzalności naszej oferty. To wszystko na przykładach konkretnych firm. Dowiesz się, jakich narzędzi używać, jak tworzyć stronę lądowania, jak poruszać się po programach mailingowych i jak podpiąć domeny.

 

Moduł 5

Masz już swój produkt. Teraz dowiesz się, jak technicznie dostosować Twoje rozwiązanie w zależności od tego, czy chcesz oferować produkt w formie e-booka, nagrań audio, wideo czy platform kursowych.

Iwona szczegółowo omawia, jak tworzyć webinary, transmisje na Facebooku, e-booki, i jaką ścieżkę wybrać w zależności od rodzaju oferowanego produktu. Dowiesz się, jak planować i utworzyć wydarzenie, zaproszenie na webinar na YouTubie lub live na Facebooku. Nauczysz się też, jak zintegrować to wszystko, jak stworzyć kampanię na MailChimpie. Dowiesz się, jakich platform kursowych używać i jak się w nich poruszać.

 

Moduł 6

W tym module poznasz sposoby wypromowania Twojego produktu na rynek. Zajmiesz się promocją najpierw organiczną, później płatną. Dowiesz się, jak ustawić reklamy, na co zwracać uwagę, jak zainstalować Pixel. Zapoznasz się z panelem menadżera reklam, nauczysz się ustawić reklamę, tak by trafić do odpowiedniej grupy odbiorców. Przejdziesz krok po kroku drogę od stworzenia tekstu i grafiki do reklamy po jej uruchomienie i przeprowadzenie testów A/B.

 

Bonusy

W pakiecie  z  kursem otrzymujemy również dodatkowe materiały, są to:

Szablon modelu biznesowego Canvas opracowany pod kontem biznesu internetowego

Strategia cenowa – czyli jak rozplanować strategię cenową, ustalić model i cele biznesu

Instagram – jak stworzyć i prowadzić konto

 

Podsumowanie

Po ukończeniu kursu "Biznes to Ty" będziesz mieć opracowaną ideę swojej marki, poznasz swojego idealnego klienta i jego potrzeby. Będziesz wiedzieć, gdzie do niego dotrzeć i jakiego języka używać. Zaprojektujesz graficzną wizualizację marki, sprawdzisz i przetestujesz swój pomysł.

Stworzysz produkt i poznasz sposób jego dystrybucji. Najważniejsze jest to, że po ukończeniu kursu będziesz w stanie wykonać to wszystko samodzielnie. Jeśli odpowiednio wykonasz zadania, skończysz kurs ze swoim produktem umieszczonym na platformie kursowej, zbudowaną strategią i będziesz umiał go sprzedać.

 

Co dał mi kurs?

Przede wszystkim przeniósł mój biznes z fazy planów i mglistych wyobrażeń do konkretnych działań. To, co było w fazie „kiedyś tam”, nagle nabrało realnych kształtów. Zaczęłam na serio i w sposób bardzo konkretny myśleć o swojej ofercie. Pewne projekty ujęłam w ramy czasowe, zadania nabrały formy. Wiele razy po przesłuchaniu materiałów doznawałam nagłego olśnienia i w mojej głowie pojawiały się całkiem konkretne pomysły wraz ze sposobem ich realizacji.

Kurs zmusza do stawiania sobie pytań i poszukiwania odpowiedzi. Im bardziej poważnie do niego podchodzisz, realizujesz zadania, wykonujesz ćwiczenia, tym więcej korzyści zauważysz. Kurs zmienił całkowicie moje podejście do oferty usług wirtualnej asystentki. A najlepszym tego dowodem jest produkt w postaci darmowego e-booka, który jest odpowiedzią na realne potrzeby klienta.

E-book znajdziesz tutaj.