Chyba nikogo nie trzeba przekonać, że Facebook to potężne narzędzie. Codziennie korzysta z niego 1,82 miliarda ludzi. Pandemia koronawirusa sprawiła, że usługi tego medium jeszcze bardziej zyskały na popularności, bijąc wręcz rekordy. Ponad trzy czwarte Amerykanów twierdzi, że w gąszczu zamieszczonych tam informacji odkryło produkty dla siebie. Siedemnaście procent przyznało, że głównym powodem korzystania z aplikacji jest śledzenie marek lub firm. Facebook wychodzi temu naprzeciw i oferuje coraz to nowsze sposoby łączenia się z odbiorcami, promowania i sprzedawania produktów, a także poprawę widoczności marki w sieci. Kont firmowych jest już na Facebooku ponad 140 milionów.
Czy konto biznesowe na Facebooku to dobry sposób na reklamę Twojej działalności i zwiększenie przychodów?
Twój biznes na Facebooku
Konto biznesowe na Facebooku w odróżnieniu od konta osobistego – jak sama nazwa mówi – reprezentuje firmę lub markę i umożliwia jej promowanie. Założenie strony firmowej jest bezpłatne. Na koncie biznesowym powinny znajdować się treści branżowe i profesjonalnie zredagowane wiadomości o Twojej firmie. Za pośrednictwem Facebooka możesz dzielić się z klientami aktualnościami dotyczącymi Twoich usług lub produktów, odpowiadać na ich pytania i badać ich potrzeby. Co więcej, możesz tam rozpowszechniać informacje o swoim biznesie, np. przez wyświetlanie płatnych reklam, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Konto biznesowe umożliwia także współpracę z agencjami marketingowymi czy wirtualną asystentką, którym w łatwy sposób możemy udzielić dostępu do zarządzania kontem.
Dlaczego warto?
Pierwszy powód jest oczywisty
Docierasz z marką do tych, którzy korzystają z przestrzeni Facebooka, a niekoniecznie szukali Cię w innych miejscach. Dotychczasowym klientom pokazujesz się w kolejnej przestrzeni, a przyszłym – dajesz o sobie znać. Strona biznesowa na Facebooku powinna współgrać wizualnie i merytorycznie ze stroną własną Twojej firmy, aby tworzyć jej jednolity profil.
Drugi argument
za założeniem konta biznesowego na Facebooku to charakterystyczne dla zamysłu tej platformy budowanie społeczności. Z tym nierozerwalnie łączy się lepsza obsługa klientów i indywidualne podejście do nich. Po odpowiednim skonfigurowaniu konta obserwatorzy mogą swobodnie się z Tobą kontaktować i wchodzić w interakcje. Możesz z łatwością dostrzec, co budzi w nich największe zainteresowanie, a co nie jest wystarczająco ciekawe lub potrzebne. Odpowiadanie na pytania użytkowników w czasie rzeczywistym to doskonały sposób na poprawę integralności Twojej marki. Co więcej, przez szybką i wyczerpującą odpowiedź możesz uprzedzić krok zainteresowanych w kierunku oferty konkurencji. Angażując ich w swoje działania, błyskawicznie budujesz adekwatne zasięgi, co przekłada się na popularność Twojej strony, czyli też samego biznesu.
Trzeci powód to reklama.
W Facebooku drzemie olbrzymi potencjał w tym aspekcie – ze swoim przekazem możesz dotrzeć do rzeszy odbiorców (tylko polskich użytkowników jest już ponad 16 milionów!). Dane uzupełnione podczas rejestracji strony pozwalają zaś sprecyzować grupę docelową. Kampanie reklamowe to sposób na trafienie do konkretnego grona korzystających z platformy. Facebook Ads to forma nienachalnego wyświetlania komunikatów na Facebooku i należących do niego aplikacjach. Można wybrać odpowiedni dla naszego biznesu format reklamy (w opinii wielu osób atrakcyjny jest format typu „karuzela”) i dzięki różnym wskaźnikom zdefiniować odbiorców, na których zależy nam najbardziej. Ciekawostką może być to, że im lepiej sprecyzujesz grupę, tym cena reklamy na Facebooku będzie niższa. Ważne jednak, by była to grupa zaangażowana w posty, które publikujesz, gdyż tylko wtedy przyniesie to korzyści. Facebook bada to za pomocą algorytmu – Wskaźnika Trafności.
Kolejny argument to
możliwość tworzenia wydarzeń związanych z Twoim biznesem (np. spotkania live, webinary). Możesz zapraszać obserwujących do udziału w różnego rodzaju spotkaniach czy akcjach. W ten sposób można ogłosić chociażby rekrutację pracowników. Istotne jest określenie celu spotkania, przyciągająca uwagę grafika w miejscu zdjęcia wydarzenia, zrozumiała, a zarazem ciekawa nazwa spotkania, opisanie miejsca, w którym się odbędzie (podanie linku do strony lub dokładnej lokalizacji w przypadku spotkania stacjonarnego). Do tego atrakcyjny opis wydarzenia i sposobu dołączenia do niego, zamieszczenie słów kluczowych i uruchomienie możliwości kontaktu przez Messengera.
Kiedy uda Ci się wzbudzić w obserwujących Twój firmowy profil potrzebę nabycia Twoich produktów, to pozostaje skorzystać z kolejnej opcji, którą daje Facebook –
możliwości ich sprzedaży!
Dzięki tej dodatkowej zakładce użytkownik trafia na katalog oferowanych przez Ciebie produktów, a po kliknięciu na wybrany z nich przekierowywany jest na Twoją stronę internetową. Funkcja Call to Action (CTA) zapewnia widoczność Twojego sklepu i dzięki niej pod zdjęciem w tle pojawi się przycisk „Kup teraz” (lub inny, z wybranym przez Ciebie napisem). Warto również umożliwić zamieszczanie recenzji Twoich produktów. Zapewne wiesz z własnego doświadczenia, że opinie mają ogromny wpływ na decyzje konsumentów.
Siła biznesu na Facebooku
Jeśli prowadzisz biznes, profil firmowy to teraz niemal konieczność. Warto jednak nie traktować go wyłącznie jako wizytówki, ale w pełni wykorzystać jego możliwości. Ponad trzy czwarte użytkowników Facebooka odwiedza witrynę przynajmniej raz dziennie i spędza tam średnio ponad pół godziny. Szkoda nie zrobić z tego użytku – to świetna okazja na zaistnienie w tej przestrzeni, rozreklamowanie swoich produktów, zbudowanie aktywnej społeczności i dobrej relacji z klientami. Jeśli nie wiesz, jak korzystać z tego narzędzia, skorzystaj z pomocy specjalistów od social mediów. Z pewnością Ci się to opłaci.
Najnowsze komentarze