Jednym z częstszych pytań, jakie pojawiają się odnoście kont na Instagramie jest pytanie ” Konto prywatne czy firmowe – co wybrać”?
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie są rodzaje kont na Instagramie
- Konto prywatne
- Konto Twórców
- Konto firmowe
- Różnice między kontami
- Które konto na Instagramie wybrać firmowe, twórcy czy prywatne?
Na początek zobaczymy jakie możliwości daje Instagram ze względu na rodzaje kont oraz przeanalizujemy, jakie są podstawowe różnice między nimi.
Instagram daje nam trzy możliwości tworzenia kont:
- Konto prywatne
- Konto twórców
- Konto Firmowe
Konto prywatne
To konto z przeznaczeniem dla prywatnych użytkowników chcących dzielić się ciekawymi treściami z resztą świata. Pozwala ono na bycie w stałym kontakcie ze znajomymi, poprzez publikację zdjęć czy stories, możesz obserwować i być obserwowanym. Główną zaletą konta osobistego są ustawienia prywatności. Możesz ukryć zawartość swojego profilu, dzięki czemu tylko osoby obserwujące Cię będą mogły zobaczyć, co publikujesz.
Konto firmowe / profesjonalne
To konto dedykowane sprzedawcom detalicznym, lokalnym firmom, markom, organizacjom i dostawcom usług. Konto profesjonalne na Instagramie daje dostęp do funkcji biznesowych oraz statystyk. Dzięki tym funkcjom możesz dowiedzieć się np. kto obserwuje twój profil, czy w jakich godzinach najlepiej dodawać posty. Konto firmowe daje możliwość dodawania linków swipe-up w relacjach, (dostępne są tylko dla kont mających ponad 10 tysięcy obserwujących.) przycisku CTA w biogramie oraz możliwość płatnego promowania postów.
Konto twórców
Dedykowane osobom publicznym, producentom materiałów, artystom i influencerom. W ramach tego konta możesz wybrać kategorie jak Autor, Bloger, Artysta, Dziennikarz, Sportowiec i wiele innych. Konto twórcy daje dostęp do szczegółowych statystyk
- Zawartość – porównanie postów z uwzględnieniem reakcji.
- Aktywność dotycząca posta – dane dotyczące zasięgu i wyświetleń.
- Grupa odbiorców – charakterystyka demograficzna odbiorców.
Inne opcje konta twórcy związane są z typowo komercyjnymi działaniami, jak np. połączenie z partnerem biznesowym, czy szybkie odpowiedzi,
Różnice pomiędzy kontem twórcy a firmowym:
- inne kategorie (jest ich więcej na profilu twórcy),
- inne przyciski Call to Action,
- możliwość dodania lokalizacji do bio (tylko na koncie firmowym),
- drobne różnice w statystykach oraz wyglądzie skrzynki wiadomości prywatnych (DM).
Różnice pomiędzy kontem prywatnym a firmowym/twórcy:
Konto profesjonalne firmowe/twórcy
- Dostęp do rozbudowanych statystyk.
- Przycisk Call to Action w bio.
- Udostępnienie numeru telefonu, adresu e-mail lub lokalizacji swojej firmy.
- Możliwość płatnej promocji na Instagramie.
- Możliwość dodania sklepu.
- Linki swipe-up relacjach (tylko dla kont powyżej 10 tysięcy obserwujących).
Konto prywatne
- Możliwość publikowania zdjęć.
- Możliwość publikowania stories.
- Możliwość publikowania rolek.
- Możliwość ukrycia swoich postów przed osobami, które nas nie obserwują.
- Brak dostępu do statystyk, CTA, promocji i sprzedaży.
Które konto na Instagramie wybrać firmowe, twórcy czy prywatne?
Odpowiedź brzmi: „To zależy” jeśli chcesz dzielić się swoimi przeżyciami, dodawać stories rolki, obserwować przyjaciół czy gwiazdy, Spokojnie wystarczy ci konto prywatne. Natomiast jeśli chcesz zarabiać na swoim koncie, prowadzisz sprzedaż produktów czy usług, chcesz budować swoją markę osobistą, gromadzić wokół siebie społeczność, to absolutnie załóż konto profesjonalne.
Najnowsze komentarze